HTML

Riportok a kanadai vadonból

Friss topikok

  • Lusuka: Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook... (2018.07.05. 23:36)
  • Tuco Ramirez: Azt tudom erre mondani, amit a Vörös Rébék mondott Pörge Daninak: Kár! Kár! Kár! (2017.11.07. 14:53)
  • Tuco Ramirez: Most nagyapa vagy nagybácsi? Több bejegyzésben is keveredik a kettő. Vagy arrafelé így is úgy is m... (2016.07.20. 14:47)
  • Világnézet Netes Napló: Tigáz. Van még magyar ember, aki ezt a céget kedveli és nem utálja? A mi történetünk itt van leírv... (2014.08.16. 07:31) Gáz van tigáz
  • LukeSkywalker: Ez sem jó. Helyesen: Child in Time (2014.07.24. 10:58) Helyesen: Child in Thime

Linkblog

2018.10.23. 05:59 calvero56

MÁR  12.  ALKALOM,  HOGY  EZEN  A  NAPON minden évben újra megírom, tesztelve az emlékezetemet. Jegyzetet nem használok, az előző évit sem olvasom el, mégsem kopik ki semmi belőle, abból a napból – úgy beleégett a tudatomba. És másnap, vagy harmadnap minden évben újra elolvasom a korábbi változatokat, hogy változott e valami, halványult-e a kép, a szagok elillantak-e: a könnygáz, a könny, a gáz. De nem. Mindenre ugyanúgy emlékezem, amint aznap, amikor történt.

 Aznap délután valahova indultam, már nem emlékszem, hova. Az utcára érve távoli üvöltözést hallottam. És mintha lövés dördült volna, de az olyan valószínűtlennek tűnt, mert van valami túlvilági abban, ha egy városban lövés dörren. Mert a város majdnem olyan, mint az afrikai őserdő, abban mindenképpen fennáll a hasonlóság, hogy beláthatatlan a mérete. Csak egy lövés szólt, aztán a várost ismét körülölelte a csend. De ez a csend fertőzve volt motorbúgásokkal, fékcsikorgásokkal, szirénák sivalkodásával. Valahol villamos csikorgott, egy autó dudája visszabégetett. Az utca szinte kihalt volt, ami nem megszokott ebben a nagyvárosban. Egy kutya nyikkant valahol, valaki oldalba rúghatta, már láttam is, felém loholt, gyenge volt, reszketeg, és amikor közelebb ért, farkát a lába közé húzva, nagy ívben kikerült engem, s tovább loholt, mint akinek sürgős dolga van valahol. Ismét lövés dörrent, majd még egy: úgy szólt, mint a petárdás szilvesztereken. De a hasonlóság menten szertefoszlott, amikor valahonnan jajszó hallatszott. És akkor kiértem a Kiskörútra, a háborúba.

Az utca fölött füst gomolygott. Emberek rohantak, egymást taposva. Kisebb csoport a járdán tipródott, rendőrök gyűrűjében. A másik oldalon a rendőrök voltak, gyűrűbe fonódva. A füstből is rendőrök tolakodtak elő, fejükön sisak, rostélyuk átláthatatlan. A kezükben acélrúd; később megtudtam, hogy valami kígyóról nevezték el. Molett nőt vonszoltak, mint valami bornyút: a nő sivalkodott, karmolta a sisakok rostélyát. Valamibe beleakadhatott a körme, mind felszakadtak, ömlött alóluk a vér. (Most egy percre abbahagyom az írást, mert feltolult bennem az okádék, és arra gondolok, hogy az abúzusokkal kapcsolatban sokszor fölmerül vádként az áldozathibáztatás. Ha cinikusak vagyunk, amennyire az akkori hatalom az volt, mondhatnánk: minek növesztette a hölgy oly hosszúra a körmét, és még be is festette pirosra, no most természetes pirosra festette azt a saját vére. Elmúlt a hányingerem, folytatom): A nő ekkor már sokkos állapotban volt. Oldalba csapták az acélrúddal, erre elhallgatott. A rendőrök tovább vonszolták, s eltűntek vele a füstben. Könnygáz robbant a közelemben, taknyom-nyálam egyben, ismét lövés: egy fiút gumilövedékkel találták el. Ömlött arcából a vér – már ami az arcából megmaradt – a szeme helyén vörös üreg tátongott. Oldalt kinyújtva, le-föl mozgatta a karjait, ahogy régebben az utcai kutakból a vizet szivattyúzták. Aztán elindult vakon, és csak csapkodott, ahogy a csirke csapkod, ha a fejét levágták. Olyan sok hihetetlen dolog halmozódott egymásra, hogy már nem is emlékszem mindenre; elindultam a füstben, átléptem egy földön fekvő, nyöszörgő emberen. A füstben alig láttam valamit, és folyton beleütköztem valakibe, egyikükre rá is léphettem, mert puha volt, és halkan felnyögött a talpam alatt. Hányinger tört rám, görcsösen rángatózva okádtam, és amikor felegyenesedtem, láttam, hogy két egyenruhás rám fogja a puskát. Egyikük az ágyékomra célzott. Magam elé kaptam a kezem, ahogy a férfiember a tökön vágástól védekezik. Erős ütés a kezemen, nem néztem meg rögtön, rohantam. Távolabb már csendesedett minden, és kihallatszott az egyik pubból a Guns ’N’ Roses dala, Welcome to the Jungle. nfl

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanadaivadon.blog.hu/api/trackback/id/tr4214317163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása